Klippa eller inte klippa?

Nu tänker jag be er om HJÄLP!
 
Jag har verkligen åkt på en rejäl beslutsångest. Jag vill göra något nytt med mitt hår, då det börjar gå mig rejält på nerverna! Jag har alltid velat göra något helt wild and crazy med mitt hår, allt från att färga det grönt till att raka bort ALLT (skallig). Så härromdagen fick jag för mig att jag skulle klippa av allt, och göra en cool frisyr. Då både min mamma och stora syster har sjukt fina korta frisyrer. Men mitt dilemma är att jag alltid har velat ha håret ned till rumpan, och varenda gång jag klipper mig så ångrar jag mig efter två timmar. Men mitt hår är så sjukt skadat och trasigt. Har flera slingor i nacken och vid hårfästet vid sidan av pannan som är avbränt på grund av plattången då jag plattar håret varje dag. Sen är hela håret förstört av all blondering. Dock tänker jag fortsätta vara blond, men det känns som att håret kommer vara lättare att sköta om det är kort när det kommer till färgning och att ta hand om håret.
Men som sagt mitt hår skulle må riktigt bra om jag klippte av skiten. Men samtidigt så ligger det med långt hår och väger på andra sidan av beslutsvågen. Jag har dock frågat massor av folk och 75% säger; KLIPP DIG! Du kommer bli skit snygg i det. Dock är jag rädd att mina öron ska sticka ut mer än dom redan gör, och att mitt huvud ska se jätter stort ut i kort hår, men där säger folk jag frågat också att det kommer inte alls bli så. Men fortfarande så har jag panik över beslutet. 
 
Jag har tänkt mig något sånt här. Har tänkt ha Miley eller P!nk som exemel, då båda har hår/frisyrer to die for, älskar verligen båda två. Men dock tycker jag att Miley har en finare formad quiff än vad P!nk har, så jag tänker något sånt här;
(Så här ser mitt hår ut nu dock lite mer utväxt än på bilden) 
 
 
HJÄLP MIG! VAD TYCKER NI? KLIPPA ELLER INTE??!?!?
 
3
Annika

Åhh, jag tycker Mileys hår på bilden är så snyggt :D

Vanessa TECHEEEEL

Tror att du kommer bli skiiiitsygg i det! Men du är så fin i ditt hår nu med och det är ju liiite jobbigt om du ångrar dig sen! Men som sagt, du hade passat asbra i det och det kommer ju växa ut :D

Boel

Du är jätte fin i ditt hår som det är nu, men skulle passa as bra i kort också :D